АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Глеюватської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
опубліковано 30 травня 2025 року о 07:05

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Глеюватської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік»


Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення розроблено Глеюватською сільською радою відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-ІV, постанови КМУ від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту» зі змінами та Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами і доповненнями).

Проєкт рішення Глеюватської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік», розроблений відповідно до Податкового кодексу України з метою наповнення бюджету Глеюватської сільської ради.

Регуляторний орган: Глеюватська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області.

Розробник: Фінансовий відділ Глеюватської сільської територіальної громади.

Контакти: тел. 097-827-30-28


І. Визначення проблеми

 

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Відповідно до підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та зборів або про внесення змін до них надсилаються у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів (ГУ ДПС у Дніпропетровській області), але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” задекларовано, що встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України, відноситься до виключної компетенції місцевої ради.

Проблема має вплив на суб’єктів господарювання, громаду, місцеву владу. Проблема, яку пропонується вирішити шляхом прийняття відповідного регуляторного акту, дуже важлива для всієї Глеюватської сільської територіальної громади.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до сільського бюджету та відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду бюджету громади, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб Глеюватської територіальної громади. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення функціонування бюджетних установ, благоустрій територій, виконання програм соціально-економічного розвитку, покращення інфраструктури населених пунктів Глеюватської територіальної громади.

Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету Глеюватської територіальної громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту. Також за його рахунок фінансуються соціально важливі цільові програми.

Отже, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання Податкового кодексу України, виконання програми соціального, економічного і культурного розвитку сільської територіальної громади, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття Глеюватською сільською радою рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік».

Прийняття цього регуляторного акту дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, наповнити бюджет Глеюватської сільської територіальної громади, що у свою чергу надасть можливість спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури Глеюватської територіальної громади.

Сфера дії регуляторного акта розповсюджується на платників податку – власників об’єктів нерухомості, розташованих на території Глеюватської територіальної громади.

У 2024 році надходження до бюджету громади від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, склали 680,0 тис. грн, з них від фізичних осіб 483,9 тис. грн, юридичних 196,1 тис. грн.

У разі неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік», призведе до невиконання підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок буде справлятися по ставкам, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду в якому планується застосування такої ставки, що спричинить втрати дохідної частини бюджету.

У регуляторному акті передбачається залишити без змін на рівні попереднього року розміри ставок податку на об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб та на об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб.

Вартість за 1 кв. м нерухомості може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні.


Також у проекті рішення додано пільгу в розмірі 100% для господарських будівель допоміжних (нежитлових) приміщень, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції та інші нежитлові будівлі, що перебувають у власності осіб пенсійного віку. Зазначена пільга з податку не застосовується до об’єкта/об’єктів, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються в підприємницькій діяльності).

У разі відсутності регулювання, не буде забезпечено надходження коштів зі сплати податку та контролю за правильністю нарахування, повнотою й своєчасністю сплати, передбачених пунктом 10.2 статті 10 Кодексу. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету Глеюватської територіальної громади ставить під загрозу виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, фінансування бюджетної сфери та ін.

Враховуючи вищевикладене, з метою безумовного виконання Податкового Кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини сільського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади, фінансовим відділом Глеюватською сільською радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік».


Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так


Держава

так


Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

так



Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів

Розв’язання проблеми встановлення ставок та пільг податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинним законодавством передбачено, що встановлення ставок та пільг податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки згідно з повноваженнями, визначеними в статті 12 розділу І “Загальні положення” Податкового кодексу України можуть здійснювати тільки органи місцевого самоврядування. 

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів


У разі, якщо Глеюватська сільська рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2026 рік це призведе до невиконання підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок буде справлятися по ставкам, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду в якому планується застосування такої ставки. Приведення рішення до вимог чинного діючого податкового законодавства України.

ІІ. Цілі державного регулювання

 

Проєкт рішення Глеюватської сільської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Цілями державного регулювання є:

встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок та пільг податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до вимог Податкового кодексу України, які б враховували особливості території, інтереси громадян і суб’єктів господарювання;

отримання до бюджету територіальної громади податкових надходжень від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки;

забезпечення прозорості та відкритості надходження та використання коштів бюджету;

забезпечення виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, тощо.

Відповідно до підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, у разі, якщо сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення місцевих податків і зборів, що є обов’язковим згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу України із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, тому рішення має бути вчасно прийняте, опубліковане та подане до ГУ ДПС у Дніпропетровській області.


 
 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії сільської ради та не приймати рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік»

У такому випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому ПКУ за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню місцевого бюджету в можливих обсягах.

Установлення мінімальної ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, від розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м бази оподаткування (мінімальний розмір на законодавчому рівні не встановлено, тобто припускається, що його розмір дорівнює 0).

Альтернатива не прийнятна. Наслідком є втрата бюджетом Глеюватської територіальної громади одного з джерел надходжень та неотримання прогнозованих надходжень податку в перший рік регулювання близько 24,4 тис. грн, що призведе до обмеження фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення.

Альтернатива 2.

Прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік» в запропонованому вигляді.

Прийняття даного рішення сільською радою забезпечить встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення сільського бюджету. Застосування альтернативи є найбільш прийнятним. Забезпечує досягнення цілей регулювання повною мірою. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються з повним дотриманням вимог Кодексу.

Крім того, дозволить уникнути соціальні напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади.

Альтернатива 3.

Прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік» з застосуванням максимальних ставок

Установлення максимальної ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м бази оподаткування. Установлення максимальної ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, забезпечить збільшення надходжень до бюджету. Прийняття такого рішення призведе до значного збільшення податкового навантаження на платників податку, призведе до несвоєчасної сплати податків та виникненню заборгованості, виникнення соціальної напруги.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

1.Забезпечити дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2.Забезпечить відповідні надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

3. Створить сприятливі фінансові можливості сільської ради для задоволення соціальних потреб та інших потреб сільської територіальної громади.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акту та процедур його опублікування

 
 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Збільшення надходжень до бюджету, що забезпечує виконання програм соціального, економічного і культурного розвитку Глеюватської сільської територіальної громади.

Витрати для власників нерухомості, які полягають у сплаті відповідного податку.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

-

12

12

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

-

100

100%









*Категорія підприємств визначена орієнтовно у зв’язку з закритими базами даних.


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Витрати для власників нерухомості, які полягають у сплаті відповідного податку

Альтернатива 2

Сплата податку за встановленими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

Часові витрати на отримання інформації про оподаткування нерухомості, ознайомлення з порядком звітування, здійснення розрахунку податку та матеріальні витрати на сплату податку суб’єктам господарювання, які мають у власності об’єкти нерухомості, що підлягають оподаткуванню.


Дія регуляторного акту не поширюється на суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту”) не проводились.


ІV.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акту не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).


Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки та збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Податковим кодексом України за минулорічними ставками, що не сприятиме наповненню бюджету Глеюватської сільської ради в можливих обсягах.

Альтернатива 2

3-цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою ( усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Затвердження даного регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, збільшення дохідної частини бюджету, що забезпечить фінансування повноважень органів місцевого самоврядування та збільшення видатків на фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, забезпечення виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, тощо.


Рейтинг результативності досягнення цілей

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Дотримання Глеюватською сільською радою вимог податкового законодавства.

Витрати суб’єктів оподаткування на сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Затвердження такого регуляторного акту забезпечить дотримання вимог податкового законодавства.

Альтернатива 1

Відповідно до статті 10 Податкового кодексу місцеві ради обов’язково встановлюють податок на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки).

Витрати суб’єктів оподаткування на сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Глеюватська сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Негативний вплив може буде завдано бюджету Глеюватської сільської ради, оскільки не надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки призведе до зменшення витрат на вирішення соціально-побутових проблем громади.

Альтернатива 3

Сплата податків за мінімальними ставками , передбаченими Податковим кодексом України

Зменшення надходжень у місцевий бюджет.

Зменшення надходжень до сільського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади


Переваги обраної альтернативи

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 2

Альтернатива є доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення місцевого бюджету. Податкове навантаження для платників місцевих податків не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників податків

На дію запропонованого проєкта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як прийняття змін і доповнень до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правових відносин.

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на платників податку знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

На дію запропонованого проєкта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як унесення змін та доповнень до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правових відносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 1

У разі прийняття регуляторного акта,податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною.

Відсутні. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)


Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно-обґрунтованих місцевих податків, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Глеюватської сільської ради.


VМеханізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України рішення Глеюватської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік», а саме цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й обґрунтовується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.


Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проєкту рішення Глеюватської сільської ради “Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської територіальної громади на 2026 рік” та Аналізу регуляторного впливу до нього.

Проведення консультацій з суб’єктами господарювання.

Оприлюднення проєкту разом з Аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідальності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на сесії сільської ради.

Оприлюднення рішення в установленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Таким чином, упровадження регуляторного акту забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у порядку та на умовах, визначеним Податковим кодексом України та цим регуляторним актом.

Встановлення запропонованих ставок та пільг податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки є основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми.


VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта та тест малого підприємництва додається.


VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

Строк дії запропонованого регуляторного акта один рік, що є достатнім для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання.

Виходячи із норм п.5 ст.2, ст.3 Бюджетного Кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, що починається з 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку.


VIII. Визначення показників результативності дії регулярного акту

Основними показниками результативності акту є:

розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією акта.

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту.


Прогнозні показники результативності.

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2026 рік, тис.грн.

Разом надходжень до місцевого бюджету (очікуваний обсяг надходжень),в тому числі:

704,4

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості

4,4

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості

130,0

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості

320,0

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості

250,0

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

534

Час , що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта.

1 година

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Оприлюдненні повідомлення, проект рішення, АРВ:

-на офіційному сайті Глеюватської ОТГ https://gl.otg.dp.gov.ua/, розділ «Проекти рішень».;

-на стенді Глеюватської сільської ради

високий


 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися фінансовим відділом Глеюватської сільської ради.

Базове відстеження результативності буде здійснено до дня набрання чинності регуляторного акту. Повторне відстеження результативності буде проведено через рік з дня набрання чинності регуляторного акту.

У разі виявлення проблемних питань, вони будуть урегульовані шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

Метод проведення відстеження результативності: статистичний.

У рамках статистичного методу відстеження буде проведено на підставі даних ДПС у Дніпропетровській області про надходження коштів до місцевого бюджету в частині місцевих податків та зборів та кількості платників, аналітичної звітності фінансового відділу, даних спеціалістів з земельних питань сільської ради.



Начальник фінансового відділу Тетяна ЛАЗОРЕНКО



Додаток

до аналізу регуляторного впливу

проекту рішення Глеюватської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Глеюватської сільської ради на 2026 рік»


ТЕСТ 
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з «30»травня 2025 року по «30» червня 2025 року

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Робоча нарада по обговоренню стратегічного плану громади

5

Обговорено запропоновані ставки податків.

2.

Робочі наради та зустрічі з суб’єктами господарювання

3

Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, на запровадження регулювання

3.

Вид консультацій : у телефонному режимі

5

Обговорено запропоновані ставки податків.

4.

На сторінці Фейсбук

Користувачі інтернету приблизно 1200 осіб

Отримання інформації та пропозицій

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 12 (одиниць), у тому числі малого підприємництва: 0 (одиниць) та мікропідприємництва 12 (одиниць); питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 99,6%.

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за

п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури:

(сплата податків і зборів), грн.

21 166,00

X

0

6

Разом, гривень

21 166,00

X

0

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць:

12

8

Сумарно, гривень

253 992,00

X

0




Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Для розрахунку вартості 1 людино-години використовується мінімальна заробітна плата, що у 2025 році становить з 01.01.2025 року – 8 000,00 грн та у погодинному розмірі 48,00 грн, відповідно до Закону України від 19.11.2024 року № 4059-ІХ «Про державний бюджет України на 2025 рік».

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

0

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання:

Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

0,5 год*48,0 грн= 24,00

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0,5 год*48,00 грн=24,00

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури (уточнити)

X

X

X


не передбачено

0

X

0

14

Разом, гривень

48,00

X

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

12

16

Сумарно, гривень

576,00

X

0










БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

на адміністрування регулювання для суб’єктів малого підприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового Кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.



 Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

253 992,00

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

576,00

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

254 568,00

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

254 568,00

0


 Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі аналізу статистичних даних сільської ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва,визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.




Начальник фінансового відділу Тетяна ЛАЗОРЕНКО


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux